SARTH.life er en webshop og platfom dedikeret til ansvarligt produceret mode, hvor videndeling og inspiration er hjørnestenene i vores univers.
På SARTH sælger vi omhyggeligt udvalgte styles på baggrund af regulatoriske certificeringer og standarder, social ansvarlighed i produktionen, shippingmetoder og transparens fra brandet bag.
Vi henvender os til den moderne, modebevidste kvindelige forbruger med en travl hverdag, som gerne vil shoppe mere ansvarligt og bevidst, og som ikke har overskud og tid til at undersøge markedet for hvad der er bæredygtigt eller ej.
På vores platform uddanner og inspirerer vi til at blive mere bevidst omkring materialer, certificeringer og forbrug og afholder løbende community events som tager afsæt heri.
Vi søger 1.000.000kr investering til:
- egen 100% upcycled kollektion
- udbrede kendskab og branding (marketing, PR, influencers, community events)
- optimering af e-com (data validation system, digital product passport)
- skallering i Skandinavien (penetrere det danske marked og ekspandere til resten af Norden)
- udvidelse af brand portfolio (onboarding af front runners inden for den bæredygtige agenda)
Forbrugere stiller større og større krav til bæredygtige produkter og stiller dermed nye krav til virksomhedernes kommunikation og markedsføring – for hvornår er der noget greenwashing, og stoler forbrugerne overhovedet på det de store brands kommunikere og hvornår bliver forbrugeren vildledt. Dette vil SARTH gøre op med og vores eksistensberettigelse bygger herpå.
Yderligere er der stort politisk fokus internationalt med regulative tiltag på tekstilområdet med bøder og afgiftspålæggelser.
Potentialet for fashion e-commerce er enormt, og der er momentum i at være frontrunner inden for ansvarlig og cirkulær mode. Ecommerce fashion industrien på verdensplan omsætter årligt for $750 milliarder, og forventes at vokse til $1 billion i 2025. I 2021 omsatte den danske tøjbranche alene for 64 milliarder DKK, og dermed er potentialet enormt. Markedet præges af en del store globale og europæiske spillere, et hav af mindre multi-brand websites samt alle mono-brands. Vi adskiller os ved at være et purpose driven brand med kuraterede produkter, og med et altoverskyggende fokus på en 3P bundlinje. Vores konkurrencefordele er, at vi er troværdige, community drevet og med en 100% conscious portfolio.
Vi søger en investor, som vil være med på vores mission om at tage bevidst shopping fra niche til mainstream. Vi vil gøre bevidst shopping nem, tilgængelig og bekvem for forbrugerne og samtidig fremme positive forandringer i modeindustrien.
Vi er et founder team på to kvinder i 30'erne , Anne Rosa og Sofie.
Vi har erfaring inden for marketing, kreativ konceptudvikling og kampagner, kommunikation, branding, og projektledelse. Vi er passioneret omkring mode og æstetik, og er drevet af at udfordre status quo og skabe postive forandringer.
SARTH blev lanceret i marts 2023. I vores første år opnåede vi en omsætning på mere end 145.000kr.
Er i følgende branche(r):
Den gode ide Idéen til Susans startup opstod under rejser, hvor hun ofte manglede en hurtig måde at finde behandlingstider på uden at skulle oprette prof... læs mere
Ali har i mange år været ansat hos flere store ejendomsmæglerkæder i Danmark. I dag er han stadig ejendomsmægler, men han arbejder ikke længere for andre... læs mere
1. Startups i vækstfasen Equity funding er ideelt for startups, der befinder sig i en vækstfase, hvor de har brug for betydelig kapital for at ska... læs mere
Hvad betyder equity crowdfunding? Equity crowdfunding er i Danmark også kendt som andelscrowdfunding eller aktiecrowdfunding. Her kan flere investorer ... læs mere
Hvad betyder crowdfunding? Når en virksomhed eller en startup modtager en investering, tænker de fleste på angel investorer (velhavende personer) eller v... læs mere
Det er et kæmpe marked Omkring 47 millioner kvinder lider af stress inkontinens i EU og USA. Og tilstanden er traditionelt blevet håndteret med bind eller... læs mere
Har du allerede en konto Log ind