Den nye hvidvaskningslov giver europæiske pengeinstitutter store udfordringer i forhold til foreningskunderne. For at være compliant, skal de kontinuerligt bruge mange resourcer på indsamling af data, samt kommunikation med foreningskunderne.
Igennem Unioo modtager pengeinstituttet automatisk ajourført data. Legitimation, referat fra generalforsamling, forretningsomfang, fuldmagter samt information om afgående og nye medlemmer af bestyrelsen. Samtidig hjælper de foreningskunden, ved at stille et brugervenligt værktøj til rådighed, som til dels hjælper med indsamlingen af data til pengeinstituttet, men også hjælper foreningens bestyrelse i det daglige frivillige arbejde.
Vi oplever stor efterspørgsel og vil med en kapitalindsprøjtning, primært sætte fart på udviklingskræfterne.
Det er vigtigt for os med en investor, der kan bidrage aktivt i form af sparring. Vi har store planer om det internationale marked, så erfaring med at gå til nye markeder, vil være et stort plus.
Et erfarent founder-team med forskellige kompetencer har skabt et relevant niche-produkt til et stort marked.
Bestyrelsen i foreninger og organisationer spilder meget tid på ineffektive arbejdsgange, spredt på en række forskellige platforme. Arbejdet håndteres ofte manuelt, og datasikkerhed er ofte ikke-eksisterende.
Unioo giver bestyrelsen færre frustrationer, et bedre bestyrelsesmiljø og derved et bedre output. Bestyrelsen bliver GDPR-sikret og compliant ift. til deres samarbejde med deres bank.
Der er et stort marked, med ca. 400.000 foreninger, alene i Skandinavien, men vi har større planer end bare Skandinavien.
De tre founders består af en backendudvikler, en UI/UX -udvikler (uddannet grafiker) og en CEO (forretningskudvikling, økonomi m.m.). Alle tre har sagt deres jobs op og er 100% dediceret til projektet. Med hånden solidt plantet på kogepladen, har alle tre founders en urokkelig tro på projektet.
Unioo [Ju-ni-ou] samler bestyrelsens arbejde i smarte arbejdsgange, effektiviserer arbejdet med møder, dagsordener, referater, dokumenter, opgaver, sponsorer, events, medlemmer, kontingent m.m. Deling af data og udskiftning af medlemmer, foregår gnidningsfrit og GDPR-sikret.
Unioo fungerer fordi det er et stykke intelligent software, som skaber sammenhæng mellem alle de discipliner der ligger indenfor bestyrelsens arbejde. Det nye består i sammenspillet mellem grundliggende bestyrelsesmoduler, samlet i ét enkelt system - nogle af dem benævnt ovenfor. Systemet virker på tværs af devices.
Vi er tre erfarne founders. Alle med tidligere startups i bagagen. Troen på projektet skyldes i høj grad, at vi dækker en bred vifte af kompetencer og interesser.
Unioo når primært sit marked igennem pengeinstitutter, der bruger vores KYC-værktøj til deres foreningskunder. Hertil kommer organisationer med lokalforeninger og evt. kommuner.
Unioo håndterer lige nu over 30.000 foreninger og omkring 200.000 bestyrelsesmedlemmer.
Er i følgende branche(r):
Den gode ide Idéen til Susans startup opstod under rejser, hvor hun ofte manglede en hurtig måde at finde behandlingstider på uden at skulle oprette prof... læs mere
Ali har i mange år været ansat hos flere store ejendomsmæglerkæder i Danmark. I dag er han stadig ejendomsmægler, men han arbejder ikke længere for andre... læs mere
1. Startups i vækstfasen Equity funding er ideelt for startups, der befinder sig i en vækstfase, hvor de har brug for betydelig kapital for at ska... læs mere
Hvad betyder equity crowdfunding? Equity crowdfunding er i Danmark også kendt som andelscrowdfunding eller aktiecrowdfunding. Her kan flere investorer ... læs mere
Hvad betyder crowdfunding? Når en virksomhed eller en startup modtager en investering, tænker de fleste på angel investorer (velhavende personer) eller v... læs mere
Det er et kæmpe marked Omkring 47 millioner kvinder lider af stress inkontinens i EU og USA. Og tilstanden er traditionelt blevet håndteret med bind eller... læs mere
Har du allerede en konto Log ind