Copenhagen Flames ApS
Vi søger en investering på 5 mio. kr. for at styrke klubbens økonomiske fundament og igangsætte en række initiativer, der skal sikre rentabilitet i 2024 og fremefter.Copenhagen Flames er esportens svar på Ajax eller FC Nordsjælland i fodbold, hvor vi udvikler spillere til salg, og samtidig fastholder en sportslig formåen på internationalt niveau. Klubben har over de seneste 2 år været blandt verdens 30 bedste hold og deltaget to gange ved VM i Counter-Strike, her med en placering blandt de 8 bedste hold.Vores gruppe af partnere tæller bl.a. brands som Elgiganten, Red Bull, Razer, og Bellagroup.Vi har så sent som i 2021 haft et positivt regnskab, og det er det overordnede mål at være rentable igen i 2024-25. Vi har skabt ovenstående resultater med et budget, der er 10-15 gange mindre end verdenseliten.Som den eneste professionelle klub i Danmark har vi et akademi af esport talenter, der undervises ugentligt både off- og online. Der er en rød tråd fra vores akademi til vores professionelle hold, og vores værdier og principper gør sig gældende fra begynder til professionel.Virksomheden er drevet af ildsjæle, hvor virksomhedsdrift og strategi er selvlært. Hertil mener vi, at strategiske, forretnings- og netværksmæssige kompetencer fra en eventuel investor vil kunne løfte klubben i høj grad.
Vi har kort sagt kæmpet mod en gigantisk økonomisk overmagt hos konkurrenter, med egne kræfter og kompetencer og skabt en internationalt anerkendt og i perioder overskudsgivende esportklub. Med en langsigtet strategi og en større økonomisk sikkerhed kan virksomheden for alvor komme til sin ret.Brandet er unikt for markedet, hvor få klubber har samme udtalte strategi og succes med den.Gaming industrien er større end film- og musikbranchen tilsammen, og med esportens vækst vil den over tid være en konkurrent til de absolut største sportsgrene i verden med dertilhørende tv-penge, markedsføring og transfermarked.Unikke salgspunkter:Talentudvikling: Vi er kendt som esportens Ajax (FC Nordsjælland i Danmark) og har udviklet og solgt over 20 spillere over få år - en historisk præstation. Vi har, på trods af denne model og et langt mindre budget end konkurrenterne, deltaget ved VM i Counter-Strike 2 gange og været nummer 9 på verdensranglisten.Esport undervisning: Vores undervisning er blandt landets bedste. Vi har skabt egen træneruddannelse og samarbejder med skoler og fritidsklubber. Derudover vil vi udbrede esport- og gamingundervisning og træning til kommuner og deres borgere. Forskning viser bedre og bedre resultater ift. brug af gaming og styrkelse af sociale kompetencer og kognitive funktioner. I pipeline har vi også en plan om at gå ind i andre lande og drive online undervisning internationalt.Gamification - indsigt og knowhow: Vi ser et marked, hvor bureauerne og brands savner indsigt ift. aktivering og rekruttering af de yngre generationer via gaming. Det anslås at 96% af alle drenge og 82% af alle piger i Danmark gamer på et eller andet tidspunkt i løbet af ugen, men også de fleste voksne på under 40 spiller et eller andet spil i løbet af ugen. I 2021 anslog man, at over 40 procent af jordens befolkning gamede. Vi vil være brands’ og branchers foretrukne partner på gaming- og esport-kampagner, på længerevarende og fastholdende kampagner og opbygge platforme for brands, hvor deres kunder kan få vedvarende gaming oplevelser.Derudover mener vi at “live matchday events” samt viewing parties holder enormt uforløst potentiale og er en indtægtskilde, som ingen klubber nyder godt af på nuværende tidspunkt. Med Bellagroup som nuværende partner, har vi alle muligheder for at drage nytte af og forløse dette.
Virksomheden søger en investering på 4 til 5 mio. kr. for at omstrukturere og lægge grundlag for rentabilitet i 2024. Markedet for esport er hårdt ramt af finanskrisen og derfor kræves der reducering af udgifter samt fokusering på flere af de etablerede salgskanaler - hvor potentialet er stort. Således at afhængigheden af partnerskaber, på baggrund af sportslige resultater, bliver reduceret. Hertil kan man få tilsendt økonomiske scenarier, der kan reducere udgifter i endnu større grad, dog på bekostning af den kortsigtede sportslige formåen.Copenhagen Flames er et stærkt og troværdigt brand på det internationale esportmarked, og vi er aldrig gået på kompromis med vores værdier. Derfor har klubben ingen betting partnere eller lignende som del af partnergruppen. Vi vægter vores ansvar over for en ung målgruppe højere end hvad øget økonomisk formåen kan drive.Vores værdier gør sig gældende i alle forhold, og vores omdømme blandt spillere er unikt for markedet.På content siden står vi stærkt, og har optaget og produceret en dokumentar om vores Major (VM) deltagelse til TV2. Den kan du finde her:https://shorturl.at/chlM6Vi har etableret en alliance af esportsforeninger, med formål om at styrke græsrødderne i dansk esport, samt være katalysator for talentudviklingen. Dertil har vi et ønske om at udvikle vores egne og foreningernes talenter til vores akademihold og 1. hold over tid, og skabe Europas bedste esportakademi.Siden dag 1 har vi haft fokus på at skabe og dyrke flere indtægtskanaler. Her kan nævnes turneringsafvikling, gaming koncept salg, undervisning, teambuilding og content salg.
Er i følgende branche(r):
Copenhagen Flames ApS
Den gode ide Idéen til Susans startup opstod under rejser, hvor hun ofte manglede en hurtig måde at finde behandlingstider på uden at skulle oprette prof... læs mere
Ali har i mange år været ansat hos flere store ejendomsmæglerkæder i Danmark. I dag er han stadig ejendomsmægler, men han arbejder ikke længere for andre... læs mere
1. Startups i vækstfasen Equity funding er ideelt for startups, der befinder sig i en vækstfase, hvor de har brug for betydelig kapital for at ska... læs mere
Hvad betyder equity crowdfunding? Equity crowdfunding er i Danmark også kendt som andelscrowdfunding eller aktiecrowdfunding. Her kan flere investorer ... læs mere
Hvad betyder crowdfunding? Når en virksomhed eller en startup modtager en investering, tænker de fleste på angel investorer (velhavende personer) eller v... læs mere
Det er et kæmpe marked Omkring 47 millioner kvinder lider af stress inkontinens i EU og USA. Og tilstanden er traditionelt blevet håndteret med bind eller... læs mere
Har du allerede en konto Log ind