Comparo ApS
Jeg søger 1.000.000 kr. til ansættelse af to faste udvikler - én til frontend og én til backend. Det er udelukkende for hele tiden at have fingeren på pulsen! Der findes ikke nogle konkurrenter på dette marked. Der er brugt 20.000.000 i udviklingskroner på at udvikle dette og derfor skal jeg have to fast in-house til vedligeholdelse og videreudvikling.
1.000.000 kr. er som udgangspunkt sat til en andel på 10 %. Værdi ansættelsen er på nuværende tidspunkt sat ret lav.
Som i kan se i budgettet ovenstående, så er Comparo én god forretning. 16.000 kunder, med mulighed for at ramme yderlig 50.000 potentielle kunder igennem et samarbejde (gratis).
Det er en god investering, da jeg og teamet er 200 % motiveret på at få dette til at være en succes! Der er et hul i forsikringsmarked, som Comparo udfylder. Når Comparo har skaffet kunder de første 2 år, så kan vi i princippet ''nøjes'' med vedligeholdelses provisionen hvert år - dog vil jeg være danmarks førende forsikringsportal.
20 % i provision af kunden total forsikringssum + 5 % vedligeholdelse af kunden hvert år efterfølgende.
Én gennemsnitlig forsikringskunde i Danmark, har forsikringer for 13.000 kr.
Udfra gennemsnitlig forsikringskunde, kommer Comparo til at tjene 2.600 kr. Pr. forsikringskunde ved indtegning og efterfølgende 650 kr. Pr. år.
Forventninger til Comparo
2021 – indeværende år.
Omsætning nye kunder = 2.795.000 kr. / 1.075 kunder.
Vedligeholdelse = 0 kr.
Omkostninger = 1.627.600 kr.
Overskud = 1.167.400 kr.
2022
Omsætning nye kunder = 4.680.000 kr. / 1.800 kunder.
Vedligeholdelse = 698.750 kr.
Omkostninger = 2.740.400 kr.
Overskud = 2.638.350 kr.
2023
Omsætning nye kunder = 4.680.000 kr. / 1.800 kunder.
Vedligeholdelse = 1.868.750 kr.
Omkostninger = 2.529.600 kr.
Overskud = 4.019.150 kr.
2024
Omsætning nye kunder = 4.680.000 kr. / 1.800 kunder.
Vedligeholdelse = 3.737.500 kr.
Omkostninger = 2.529.600 kr.
Overskud = 5.887.900 kr.
2025
Omsætning nye kunder = 4.680.000 kr. / 1.800 kunder.
Vedligeholdelse = 5.005.000 kr.
Omkostninger = 2.521.600 kr.
Overskud = 7.163.400 kr.
Hvad er Comparo:
Comparo er stedet, hvor alt om dine forsikringer bor. Ligegyldigt om du kun har et forsikringsselskab, eller om du og din familie er kunde mange forskellige steder, kan du samle det hele i Comparo-appen – allerede nu har 16.000 dansker downloadet app’en.
Når du samler alle din families forsikringer i Comparo, har du altid overblik over, hvordan du er dækket og hvad du betaler. Du kan, med et enkelt klik, indhente tilbud på dine forsikringer – også hvis du skal have en ny type forsikring.
Comparo er ikke forsikringsrådgivere eller -mæglere, men vi sætter en ære i at altid kan levere den bedste service for vores brugere. Derfor bestræber vi os på at gør forsikringer mere enkelt for brugerne.
Erfaringen efter mange år i branchen, viser at danske forsikringskunder ikke har et overblik over deres forsikringer. Hverken hvordan de forskellige forsikringer dækker eller hvilke forsikringer der dækker hvilke typer skader. En undersøgelse fra Nordea, viser at største delen af danske forsikringskunder, ikke ved hvad de betaler i dag. Når man ikke har styr på, hvordan man er dækket, og hvad man betaler, er det svært at forholde sig kritisk til de forsikringsprodukter der er på markedet.
Jeg har dermed erfaret mig, at der er et hul i forsikringsbranchen. Nemlig at give forsikringskunder gennemsigtighed med deres forsikringer. Vores mission er, at gøre forsikringer nemmere for alle. Du skal have muligheden for at have alle dine forsikringer samlet på en app - nemt og tilgængelig. Uanset om du benytter et eller flere forsikringsselskaber.
Vi vil skabe overblik, og vi vil gøre det nemt for dig at gøre noget ved dine forsikringer – hvad end det er at købe en ny, rette i dækningen, eller få et godt tilbud. Vi skaber overblikket ved at give dig mulighed for, at samle alle dine forsikringspapirer i appen. Ved både at samle forsikringer fra forskellige selskaber, og at kunne tilføje forsikringer som din partner har tegnet, får du det hurtige overblik. Du kan nemt og hurtigt tjekke, om indbosummen skal justeres, om der er tandskade med i ulykkesforsikring eller vejhjælp inkluderet i bilforsikringen.
Lidt om mig:
Kort om mig – Jeg kommer til fra Tryg forsikring. Efter en del år i forsikringsbranchen, har jeg uden tvivl draget min erfaring fra branchen. Forstået på den måde, at jeg har oplevet problemstillingerne – både fra forsikringsselskabernes side og samtidig også fra forbruger siden.
Derudover har jeg tidligere været med til at starte et Casino selskab op fra bunden. Den store udfordring med dette, var at det udlukkende kunne bruges på en applikation. Vi prøvede at udfordre kunden, som typisk ønsker at have det tilgængeligt via en web browser, til at komme over på en applikation.
Det var en spændende udfordring, både med håndtering af udvikling af produktet til at have daglig kontakt med kunderne.
Derfor fandt jeg også dette projekt som en oplagt mulighed for mig, at udfolde mig igen.
Problemstillingen for en almen forsikringskunde:
’’Hvor har jeg alle mine forsikringer?’’ ’’Hvordan er jeg dækket?’’ ’’Hvad betaler jeg?’’
Som udgangspunkt er Comparo’s slogan: Comparo – Dine forsikringer, lige ved hånden.
Det skal forståes på den måde, at utrolig mange dansker ved ikke hvordan de er forsikret, hvor de er forsikret og ikke mindst hvad de betaler. Forsikringsselskaberne har ikke en direkte app til ’’Min side’’, hvor forbrugerne kan se deres forsikringer. De skal altid logge ind på enten computer, tablet og deres telefon’s webbrowser med Nem ID og derefter finde deres forsikringer frem. Den største problemstilling jeg mødte når jeg var ude ved kunder, var at de synes det var besværligt at finde deres forsikringer – dermed var det også svært at have overblik over dem!
Problemstilling er især stor, når de har forsikringer i flere forskellige forsikringsselskaber.
Comparo samler alle dine forsikringer i én app. Uagtet om du har ét eller flere forsikringselskaber i dag – så vil du kunne samle det hele i app. Du vil få overblik over dine forsikringer, dækninger og ikke mindst prisen på dine forsikringer.
Man skal blot logge ind med Nem ID én gang og derefter er forsikringerne hentet ned som en pdf i Comparo. Derefter behøver du hverken Nem ID eller internet forbindelse, for at kunne se dine forsikringer.
I Danmark bliver vi mere og mere digitaliseret. Det kan især mærkes i min tidligere stilling, da aflysningsprocent stiger og stiger - da forbrugerne synes det er besværligt at aftale et tidspunkt to uger ude i fremtiden, hvor de skal afsætte 1-2 time til et assurandør besøg. Det gælder både enlige, børnefamilier, familier og ældre mennesker. På nuværende tidspunkt, forhindre Corona også denne løsning for forsikringsselskaberne.
Fælles for dem alle, så ønsker de faktisk at se et tilbud, før de træffer en beslutning. Når der kommer en assurandør ud, presser han dem (ofte) til at tag en beslutning med det samme – selvom det omhandler forsikringer til mange penge og ikke mindst forsikringer af deres største investeringer i livet (Hus, bil mm.) og ikke mindst forsikring af dem selv og børn, som der ikke kan sættes pris på. De bliver lovet guld og grønne skove, og stoler egentlig blindt på hvad der bliver fortalt. Det betyder at de ikke får noget på skrift under dialogen med assurandøren/telefonsælgeren – men siger ja til at skifte, ud fra hvad han fortæller. Mit gæt er at 8/10 ikke tjekker forsikringerne efter, når de skifter over.
Forsikringsselskaber:
Jeg kender en del i branchen, både fra mine tidligere kollegaer i Tryg – men også mange kollegaer i andre forsikringsselskaber.
Det helt store problem er uden tvivl leads og kvaliteten af leads.
Selskaberne bruger eksterne selskaber eller samarbejdspartner til at booke møder til dem. Det kan f.eks være Info Nordic, 5R Marketing og mange andre. De selskaber ringer selvfølgelig ud til så mange dansker som muligt, for at få booket møder ind. De ringer selvfølgelig kunden op, for at fortælle at de kan spare mange penge ved at skifte forsikringer til deres forsikringsselskab. Selv i de kunder som har sagt ja til et møde, ligger aflysningsprocenten før Corona typisk på omkring 25-30 % (Som nogle selskaberne også betaler for).
Da Corona først kom frem røg aflysningsprocenten selvfølgelig helt op på 80 %. Efterfølgende, er den meget svingende alt efter hvad Mette siger på pressemøderne.
Jeg har allerede på nuværende tidspunkt været i dialog med flere forsikringsselskaber, som ser Comparo som en utrolig attraktiv lead kanal. Ikke mindst, at kvaliteten er i top, da de snakker med kunder som tager et aktivt valg om at snakke med dem.
Comparo’s løsning:
Vi ønsker at give forsikringskunderne den frihed til at sætte sig ned og samligne dækninger og priser – før de træffer en beslutning.
De har oploadet alle deres forsikringer på 2 min. og derefter kan de ønske at få tilbud på én eller flere forsikringer. (Giver bedst mening med alle).
Forsikringsselskaberne som kunden ønsker at modtag et tilbud fra, kan se kundes nuværende dækninger og pris – ikke hvilket forsikringselskab kunden benytter i dag. De kan kun se den nødvendige information, for at kunne udarbejde et tilbud, som ikke stiller kunden dårligere end de er i dag.
Indenfor 2 dage, vil kunden modtag tilbud retur i app’en – fra de selskaber kunden ønskede tilbud fra.
Derefter kan kunden i ro og mag side og samlinge dækninger og priserne. De slipper for direkte kontakt med en sælger, som prøver at presse en beslutning på dem.
Billedet her, viser hvor nemt og overskuelig det er at samligne – når de modtager et tilbud.
Comparo er derfor det perfekte match for forsikringsselskaber og for kunder. På sigt kommer alle er missionen er få Comparo til at være Danmarks forsikringsportal, hvor alle dansker har deres forsikringer og ønsker at modtag tilbud og opbevare deres forsikringer. Alt er lige ved hånden!
Måden Comparo tjener penge:
Comparo app’en er gratis for alle. Det betyder at alle vil kunne hente app’en gratis og dermed også have sine forsikringer ved hånden hele tiden.
Forsikringsselskaberne står for vores indtjening. Alle forsikringsselskaberne har fået samme betalingsløsning, så alle skal betale det samme.
20 % i provision af kunden total forsikringssum + 5 % veligeholdelse af kunden hvert år efterfølgende.
Én gennemsnitlig forsikringskunde i Danmark, har forsikringer for 13.000 kr.
Udfra gennemsnitlig forsikringskunde, kommer Comparo til at tjene 2.600 kr. Pr. forsikringskunde ved indtegning og efterfølgende 650 kr. Pr. år.
Forventninger til Comparo
2021 – indeværende år.
Omsætning nye kunder = 2.795.000 kr. / 1.075 kunder.
Vedligeholdelse = 0 kr.
Omkostninger = 1.627.600 kr.
Overskud = 1.167.400 kr.
2022
Omsætning nye kunder = 4.680.000 kr. / 1.800 kunder.
Vedligeholdelse = 698.750 kr.
Omkostninger = 2.740.400 kr.
Overskud = 2.638.350 kr.
2023
Omsætning nye kunder = 4.680.000 kr. / 1.800 kunder.
Vedligeholdelse = 1.868.750 kr.
Omkostninger = 2.529.600 kr.
Overskud = 4.019.150 kr.
2024
Omsætning nye kunder = 4.680.000 kr. / 1.800 kunder.
Vedligeholdelse = 3.737.500 kr.
Omkostninger = 2.529.600 kr.
Overskud = 5.887.900 kr.
2025
Omsætning nye kunder = 4.680.000 kr. / 1.800 kunder.
Vedligeholdelse = 5.005.000 kr.
Omkostninger = 2.521.600 kr.
Overskud = 7.163.400 kr.
Jeg håber at det gav et lille overblik over hvad Comparo er og vil.
Er i følgende branche(r):
Comparo ApS
Den gode ide Idéen til Susans startup opstod under rejser, hvor hun ofte manglede en hurtig måde at finde behandlingstider på uden at skulle oprette prof... læs mere
Ali har i mange år været ansat hos flere store ejendomsmæglerkæder i Danmark. I dag er han stadig ejendomsmægler, men han arbejder ikke længere for andre... læs mere
1. Startups i vækstfasen Equity funding er ideelt for startups, der befinder sig i en vækstfase, hvor de har brug for betydelig kapital for at ska... læs mere
Hvad betyder equity crowdfunding? Equity crowdfunding er i Danmark også kendt som andelscrowdfunding eller aktiecrowdfunding. Her kan flere investorer ... læs mere
Hvad betyder crowdfunding? Når en virksomhed eller en startup modtager en investering, tænker de fleste på angel investorer (velhavende personer) eller v... læs mere
Det er et kæmpe marked Omkring 47 millioner kvinder lider af stress inkontinens i EU og USA. Og tilstanden er traditionelt blevet håndteret med bind eller... læs mere
Har du allerede en konto Log ind